Pletenje, heklanje: Rečnik pojmova i čitanje mustri, shema [linkovi]

   
Mustre, šeme za štrikanje se mogu naći  na mnogim web stranicama. Rečnika pojmova - na srpskom jeziku, vrlo teško.

Odlične, savršene su  stranice na stranim jezicima. To znači da bi trebalo znati strani jezik i biti vičan pletenju i iskusan u prepoznavanju boda.

U svakom slučaju zahtema dosta vremena provedenog za računarom.
Ipak, jednom kada usavršim sve te bodove i naučim sve izraze - moći ću opušteno da pogledam inetersantnu mustru i da je skoro napamet odradim...
Do tada ću odlaziti i tumačiti jednu pojednu shemu i zapitkivati iskusne pletilje.
Ovo sa zapitkivanjem mi je u stvari i najzanimljivije, jer se divno družimo i smejemo.

 
Moderna pletilja Photo credit 


Zatim krenula u potragu za besplatnim mustrama, šemama i lekcijama...

Pronašla izvore sjajnih besplatnih  mustri za pončo, na engleskom jeziku, i poželela da sam kod kuće - gde su mi ostale stari ( Žena, Nada, Bazar, Svijet, Praktična žena - čuvam ih nego šta!)  časopisi koji su imali mustre na načem jeziku ili makar da odem do Pančevačkog buvljaka i tamo pronažem neka stara izdanja i olakšam sebi tumačenja skraćenica.

Kao da nisam bila dovoljno zbunjena samim učenjem kačkanja, još sa morala i da tumačim šta koja skraćenica podrazumeva, pa da pronalazim po netu  lekciju i slušam je na engleskom UF!

Tu nije kraj ... na red su došli crteži sa krstićima krugovima i kockicama ...


Tako bih bila zahvalna nekom proizvođaču prediva, vinuce i konca ili pletenina, sa ovih prostora (ako ih ima) da objavi rečnik pojmova, video tutorijale i PDF dokumenta sa šemama i njihovim tuumačenjem ili makar da sponzoriše rad blogerki koje bi to pisale i objavljibale i koje imaju blogove o pletenju ... 

(Ako postoji ovako nešto javite mi molim vas.. radovala bih se da ih dodam u post i upoznam ostale sa njihovim radom.)

Eto ideje za pletilje! Ponudite svoje blogove kao mesta na kojima se mogu reklamirati proizvođači, a za uzvrat napišite tutorijale u kojima korstite npr. njihovu vunicu ili igle ili ...



No do tada ću pratiti sajtove na engleskom, nemačkom i ruskom i blogove nekoliko dama sa ovih prostora.
Evo šta sam pronašla:

Heklanje.net
1. Heklanje.net (za neke od šalova-marama koji mi se dopadaju mi je potrebno ovo znanje)

Heklanje ili kukičanje je postupak pravljenja tkanine od vune ili konca. Heklanje je slično štrikanju sastoji od provlačenja konca ili vune jedno kroz drugo. 

Heklanje se razlikuje od štrikanja po tome što je u heklanju samo jedna petlja aktivna i što se koristi samo jedna heklica.  Pročitajte više o heklanju i pronađite mustre na ovom sajtu, a ako imate pitanja Heklanje.net ima i svoju Facebook stranicu na kojoj možete priupitati šta vas zanima ...

Odlična uputsva kako heklati i čitati sheme za heklanje – mala škola bodovanja



Pletenje početak
2. Pletenje početak

Autor sajta i bloga Mirjana Vuksanovic.
Na sajtu Pletenje početak g-đa Marijana se potrudila da na jasan način i fotografijama objasni razne bodove i objasnila kako se radi preko 200 mustri.
Ovu damu takodje možete pronaći na Facebook-u ili joj se obratiti putem e-maila.

Forum stvaraonica.hr
3. Forum stvaraonica.hr

Učesnice foruma su se potrudila da prevedu sa engleskog osnovne pojmove.
Ne bih želea da kopiram njihove prevode ovde. Otorite Forum stvaraonica.hr i pročitajte i sačuvajte prevod i/ili  izmenite prevode onako kako vama odgovara i kako vam je jasnije.

Rečnik izraza u pletenju
4. Rečnik izraza u pletenju


Engleski, nemački i italijanski izrazi prevedeni na srpski jezik, sa simbolima, skraćenicama i dodatnim pojašnjenjima. Rečnik je štampan i ukoričen spiralom.
Rečnik izraza u pletenju možete naručiti od vlasnice bloga i autora (preko e-maila ili twitera), a na strani je tabela prevoda osnovnih izraza .

Ako imate neki link koji bi bio od pomoći što se tiče tumačenja prevoda pojmova u štrikanju, pletenju ili heklanju, molim vas da mi javite. Hvala.

Na engleskom sam odabrala nekoliko sajtova sa rečnicima i objačnjenjima pojmova.


Lion Brand Yarns
Najradije koristim 
5. Lion Brand Yarns

Osim engleskog, ovde mozete naći i rečnik na spanskom i francuskom jeziku.
Lion Brand Yarns sajt ima takođe i besplatne mustre (Patterns).
 Odabirom pojma otvara se stranica sa objačnjenjem pojma, videom za izradu boda i slikama- crtežima istog. Na slici stranica za pojam p = purl

Lion Brand Yarns
6. Knit simple

Rečnik pojmova, skraćenica  na negleskom u pletenju sa Knit Simle je ovde. Na ovom sajtu ima i tutroijala i shema, mustri za pletenje.

Knit Simple
7. Craft Yarn Councul

Interesantan sajt sa korisnim lekcijama i objačnjenjima. Timačenje simbola na shemama je ovde.
Njihove tekstove možete sačuvati i šstampati, klikom na ikonicu .PDF.

Craft Yarn Councul

8.  About.com Chrochet ima  je mnoštvo zanimljivih tutorijala pregledajte linkove na ovoj stranici. 

9. Na sajtu How to su napisana kratka uputstva na engleskom Kako čitati shemu 

Ako imate neke informacije, linkove koji bi mi mogli koristiti u vezi tumačenja mustri, crteža, šema u pletenju, molim vas da ostavite u komentarima. Unapred vam hvala na pomoći.



Broj komentara: 8:

  1. Ne verujem da ću ja dogurati do ovih stručnih izraza, ali ko zna, možda... Uglavnom, kupila sam igle, imam dobru volju, jedina stavka koja fali jeste sneg! Prosto, planirala sam da to radim preko zime, kad je sneg, ali ovo vreme mi ne da da sedim u kući.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kada pocnete da strikate pozelecete nesto slozenije od klot i frket i pojavice se potreba za poznavanjem ovih izraza kako bi citali sheme.
    Na inetrnetu ima predivnih mustri na negleskom jeziku i meni kao pocetniku je ponekad bas zao sto ne mogu da nadjem objasnjenja na srpskom ... mucim se dok odgonetam crteze i objasnjenja bas bas
    Nekako prirodno mi je doslo da uradim nesto komplikovanije od sala ...

    Iskrice .... da meni je to bas problem - sneg koji bi me naterao da sedim kod kuce. Potpuni Vas razumem :) ... zato i nisam uradila mnogo strvari.

    Neizmerno cenim dame koje stvore sve one divne radove ulazuci u svaki bod svoju energiju, vreme, ljubav ... daju mi snagu da istrajem i vec jednom ispletem ovaj ponco ...

    Pozdrav
    Tatjana

    OdgovoriIzbriši
  3. Tatjana, danas sam naletela na vaš blog i odmah u ovom postu prepoznala sebe:) Ceo blog je pun fantastičnih ideja i dobrih saveta.Izabrala sam vas za liebster blog award pa ako imate vremena svratite do mog bloga.
    kreativnoubijanjevremena.blogspot.com da vidite o čemu se radi:)
    Inače ,ovakav isti problem sam imala sa heklanjem pa sam pokušala da neke stvari objasnim najpre sebi, pa onda i drugima i zato vas apsolutno razumem. Ako vam ikada zatreba pomoć oko heklanja onda navratite do bloga i vidite da li vam nešto od svega onoga može pomoći.
    Puno pozdrava
    Jelena

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena hvala na svemu obradovala si me na sve nacine.

      Prvo sto si ostavila komentar, ponudila pomoc, dala nagradu, otkrila mi svoj fantasticni blog (kreativnoubijanjevremena.blogspot.com) i ... sto si iz kraja u kome sam provodila najlepsi deo svog zivota :) jug! (malosiste.blogspot.com )

      Hvala na svemu ... divno je sresti pozitivne i sjajne ljude kao sti si ti!
      Srrdacan pozdrav i ... idemo dalje u nasu blogovsku avanturu!
      Idemo dalje .. Idemo vise .. Idemo lepse

      Tatjana

      Izbriši
    2. Hvala na lepim rečima "komšinice"..idemo dalje ;)

      Izbriši
  4. Hvala Kurs,
    na ohrabrenju i podrsci ...
    Zelim vam puno supeha u poslu!

    OdgovoriIzbriši
  5. Genijalno!
    To vise mi je tesko buduci da znam i strikati i heklatim, a i ja si silno zelim Sal 8 cvjetova , a da ne govorim o Crnom pravom ruskom.
    Bojim se i gledati dalje da ne pozelim sve. Ne zelim biti bezobrazna, no mogu li ikako dobiti tekstove na ruskom, naci cu koga da mi prevede. Ako bih cvijetove i pogoodila,a ne vjerujem, ne bih ih znala spojiti.
    Cista ljepota.
    Hvala
    Ines

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!