Recept: Ledene Kocke [prvi put]

recept ledene kocke
Ledene kocke: prvi put 
Ove Ledene kocke su tanke zato cu prekosutra da napravim sa duplom merom za fil.
Recept  iz Mamina jela je za pleh 22x30
Leden kocke recept  - parce kolaca
Ledene kocke : drugi put 

Imala sam neopisivu tremu kada sam resila da pravim ovu poslasticu, jer sam mislila da ce se sve razlivati i biti gnjecavo. 
Zato sam resila da vam opisem gde sam gresila.
Mozda ce nekoj iskusnoj domacici biti smesno :) 
ALI!
I pored gresaka koje sam napravila sto zbog male panike, sto zbog neiskustva 
sa kolacima USPELO JE ! 
Dakle moje dame kada mogu ja .. mozete i Vi... izdasan, brz i jeftin kolac vrhunskog ukusa.

RECEPT LEDENE KOCKE 
POTREBNO:

*Skracenica [ k.] znaci kasika

"SECERNA VODICA"
4 dcl. vode
200 gr. secera

KORA
6 jaja
6 kašika šećera
6 k.brašna
4 k. kakao
4 k. ulja
+1 PRASAK ZA PECIVO [ drugi put] 
ako zelite da vam kor aupije svu "scernu vodicu" i bude socnija i deblja

FIL 
[za koru sa praskom za pecivo ja sam stavila duple mere, jer mi je nekako smesno da kora bud edeblja od fila
5 dcl. mleka + 1,5 dcl da se razmuti brasno i secer
9 k. secera
9 k. brasna
2 k. ekstrakta od vanile
Drugi put sam stavila 4 KASIKE I tu kolicinu VANIL EKSTRAKTA VAM NE PREPORUCUJEM 
Drugarica mi je rekla da vanil secer nemora da se stavi.
250 gr. maslaca ili margarina

GLAZURA
100 gr. ckolade za kuvanje
1 dcl. slatke pavlake
3 k. Ruma [moze, ne mora]

POSTUPAK [sa opisom gresaka]
 -  Izvadite MARGARIN da se otopi i iseckajte ga na sitnije komadice.
 -  Ukljucite rernu da se greje na 200 stepeni

KORA
 - JAJA I SECER se umute da budu penasti.

Greska moja: Od sve zabune da li ce dobro ispasti kocke , ja sam zaboravila da penasto umutim.
Posledica: ukus je isti ali nije kora bila debela 1 cm vec  pola cm i
milsim da mi zato nije kora upila svu secernu vodicu, vec samo na povrsini.

 - Dodavati BRASNO postepeno
 - Dodavati KAKAO postepeno
Greska: nisam postepeno dodavala.
 - Dodati ULJE
- Dodati prasak za pecivo [ ako zelite da kora upije vodu i bude socnija]
 - Mutiti mikserom.
Greska: Ja sam sve odjednom sunula u vanglu i izmiksala.

 - Kada ste dobro sjedinili masu prebacite u pleh dimenzija 20x30.
Greska: Moj pleh je 30x50 te su kocke zato tanke. ali se ukus nije promenio.
Recept Ledene kocke , kore
Kore za Ledene kocke: prvi put 
 - U vrucu rernu stavite pleh i kora ce biti pecena nakon 10-ak minuta kod mene- kada dobije suv izgled [videcete razliku]
Kora za Ledene kocke sa PRASKOM ZA PECIVO
Kora za Ledene kocke sa PRASKOM ZA PECIVO


SECERNA VODICA ** propremite je dok se kora pece
 - U loncetu skuvajte VODU I SECER
  Tekucina je retka i providna, ja sam ocekivala zutu i gustu - neiskusno :)


 - Izvadite tepsiju iz rerne i prelijte secernom vodicom da se natopi.
Komentar: Meni se nije momentalno natopila, pa sam sacekala.. visak vode sam odlila , jer mislim da zbog toga sto nisam umutila penasto jaja .. verovatno kora nece ni upiti svu vodu

Ostavite da se kora ohladi i predjite na pripremu fila.

FIL
 - Pola litre MLEKA staviti a se kuva [na laganoj vatri 1 ili 1,5 od 3].
 - Dodati tri kasike SECERA i promesati da se ne bi zalepio po dnu serpe.
 - BRASNO, VANILU I SECER promesati i dodati onaj + 1,5 dcl MLEKA.
 - Umutiti mikserom i dodati u lonac sa ostalim mlekom.

Komentar VAZAN: Ja sam mesala fil u loncu prvo kasikom, pa kada sam videla da se su se pocele praviti grudvice uzela sam mikser.
Na svakih pola minuta sam sklanjala lonac sa ringle i mikserom mutila fil - nije bilo grudvica vise.

 - Fil je gotov kada se zgusne tako da kasikom teze mozete da prodjete [nesto kao puding, te gustine] .

Zatim:
 - Izmiksajte MARGARIN u dubljoj posudi i KASIKU PO KASIKU dodajte FIL. Mutite mikserom sve vreme.
Recept, Ledene kocke, fil i glazura
Ledene kocke: Fil u loncu i priprema za glazuru levo 

Prespite FIL preko KORE u tepsiji i ostavite da se hladi.
Dupla kolicina fila [ od one u receptu samo ne stavljajte vise od 2 kasiske vanil secera]
Dupla kolicina fila [ od one u receptu samo ne stavljajte vise od 2 kasiske vanil secera]

GLAZURA
 - U plicoj posudi otopite [ na ringli] cokoladu i pavlaku. Dodajte po zelji ruma iz flase 3 kasike
i pomesajte.
Kada se sve to sjedini premazite preko fila u tepsiji.

Ostavite par sati u fizideru da se ucvrsti i idite u setnju sa svojim dragim.
Bozicni dan na Kritu. Cekajuci Ledene kocke.
Bozicni dan na Kritu. Cekajuci Ledene kocke.

Ove Ledene Kocke su nestale u roku od pola sata [ 5 ljudi je bilo za stolom] .
Sledeceg puta to jest prekosutra  pravim ponovo ali necu menjati pleh
vec su samo napraviti duplu dozu fila i postavicu slike.

Ovo je moj za sada najomiljeniji kolac.


Hvala Maminim Jelima na receptu.


---
DRUGU VARIJANTU mi je poslala nasa sardnica Mira Vujic
 Mira Vujic:

 Moj recept je veoma slican, ali se ipak malo razlikuje!

KORA: 
5 jaja, 
5 kasika secera, 
5 kasika brasna, 
1 kesica praska za pecivo, 
2 kasike kakao

PRELIV: 
1/2 litre vode 300 gr secera i sok od jednog limuna

FIL: 
1/2 l mleka, 
7 kasika brasna, 
9 kasika secera umuceno sa par kasika mleka, 
250 gr margarina umuceno sa 
100 gr secera u prahu 

GLAZURA: 
4 kasike mleka, 
50 gr margarina, 
100 gr cokolade, 
3 kasike secera. 

Postupak pripreme je kao kod Tatjane Dimitrijevic:-)

Videces, bice i lepo i ukusno, pravila sam jos pre 20 godina, kada sam i ja bila "mlada kuvarica", uspece ti, kod mene pise srednji pleh i naavno podmazan margarinom i posut brasnom!

 Moj odgovor Miri je: Naravno da cu uspeti, sa tako divnim prijateljima.
---


Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!